Denk je sterk
Train je fit

  • WIJ HELPEN JOU HET ALLERBESTE UIT JEZELF TE HALEN
  • WORD OOK VITALER, GEZONDER EN KRACHTIGER IN SLECHTS 10 MINUTEN PER DAG
  • ONZE HONDERDEN WORKOUTS EN BEWEZEN (FUN & EFFECTIVE) PROGRAMMA'S STAAN 24/7 VOOR JE KLAAR
  • STEL JE VRAAG AAN ONZE INSTRUCTEURS, COACHES EN PROFESSIONALS
  • IN IEDERE VROUW SCHUILT EEN FITGIRL, ONTDEK HOE JIJ DE FITSTE VERSIE VAN JEZELF WORDT
  • JE KUNT DE PROGRAMMA'S ZELF DOORLOPEN OF MET DE TRAINERS SAMEN DE CHALLENGE JAARKALENDER VOLGEN
  • WIL JIJ WETEN WAT FITGIRL UNIEK MAAKT?
  • BESTEL ONZE FAVORIETE FITNESSHOELAHOEP HIER los, of in combinatie met een jaar abonnement
Challenge agenda 2021

BACK IN SHAPE Challenge • Start 12 sept • 10 - 15 - 20 min • 30 dagen

Kettlebell • Sarah's Trainingsschema • 4 weken • MIX AND MATCH

Jouw Yoga Zomer Retreat met Natanja • 7 dagen

Bodyhoop Bikini Challenge 2021 • 15 min • 30 dagen

Live les gemist? • Fitnesshoelahoep met Sarah

Mini Hula dansvideo's • sneak peek & terugkijken

Yoga met Natanja - Instructievideo's

Yoga met Natanja - programma en meditatie podcasts

Live les gemist Yoga met Natanja

Live Les gemist Kettlebell

Mindset: boek hier jouw 1 op 1 begeleiding

Kettlebell • Instructievideo's

BBB challenge

Learn to dance & hula hoop in 12 lessen

Live les gemist? • Bodyweight met Gordon • No equipment

Mindset 1: Jouw weg naar blijvend resultaat • 4 weken online programma met Rosanne

Mindset 2: Vergroot je kans op succes met Rosanne • 4 weken online programma

Dance workouts met Lily • No equipment

Ouder & kind full body workouts • No equipment

Kettlebell • Total Body Workouts • 10 tot 20 min • 30+ video's

Atletisch sterker • Kettlebell • 30 dagen programma 1 • Man en vrouw

Kettlebell • 30 dagen • Programma 2 • 10 min per dag

Kettlebell • 30 dagen • Programma 3 • 10 min per dag

Fitnesshoelahoep • Beginners • Total body workouts • 20 video's

Fitnesshoelahoep • Total body • Intermediate / Pro • 52+ video's

Voeding & Recepten

Artikelen van dr. Noortje

Bodyweight met Sarah • No equipment • Pre-workouts & full body workouts

FitGirl Mobility Programma • 31 video's

Leer hoelahoepen • 15 instructievideo's

Bodyhoop • Workout Pro • 20 min • 25 video's

Bodyhoop Challenge • 15 tot 20 min • incl. split squat uitdaging

Bodyhoop • Workout Pro • Tabata workouts

Bodyhoop Challenge • 10 tot 20 min • incl. Learn to dance programma

Bodyhoop Challenge • 15 tot 20 min • incl. strakkere bovenarmen uitdaging

Bodyhoop Challenge • 15 tot - 25 min • incl. 3 yoga sessies

FitMom • Blijf fit tijdens de zwangerschap • 20 min • 4 video's

Mindset Mini Masterclasses - in 30 minuten master in een specifiek onderwerp

FITGIRL. JOUW COMPLETE 24/7 ONLINE GYM. BEPAAL ZELF WAAR, WANNEER EN HOE JE TRAINT.

Gezond leven hoeft niet ingewikkeld te zijn. FitGirl houdt het simpel, snel en effectief. Bepaal zelf hoe fit je wil zijn, wij helpen je om jouw doel te behalen.

Het kan ECHT! Fit terwijl je thuis zit. Wordt in 10 minuten sterker, fitter en strakker vanuit huis.

FUN & EFFECTIVE als rode draad. Meer buikspierplezier en wordt algeheel fitter. Krijg een strakkere taille en een plattere buik, meer energie en een sterkere core. Weg met die chocolade love handels.

Op Fitgirl staan er altijd meerdere complete trainingsprogramma's klaar. Sport op de momenten dat het jou uitkomt of meld je aan voor onze live lessen. Elke programma start individueel en loopt pas zodra jij wilt.

Behoefte aan meer structuur of houvast? Op meerdere momenten per jaar starten we "samen". Zodra je lid bent kun je gratis aan elke challenge deelnemen. De live lessen zijn op dat moment ook een onderdeel van het desbetreffende programma. Op deze manier heb je de mogelijkheid om tijdens de les vragen te stellen en nemen we meer tijd voor uitleg.

FitGirl doet niet aan hypes, wel aan resultaat

Ervaar vanaf vandaag dat effectief trainen niet saai hoeft te zijn. Geniet van alle variaties in workouts en programma's die zorgvuldig op elkaar zijn afgestemd.

Speciaal ontwikkeld voor iedereen die toe is aan een strakkere taille en op een speelse maar functionele manier de core-, buik-, arm-, been- en bilspieren wil trainen.

Sport je met ons mee? Om fit te worden hoef je jezelf niet dagelijks af te matten. Wij laten je graag ervaren dat minder soms meer betekent. Zodra je bent aangemeld kun je direct starten. Er staan diverse "10 minuten per dag" 30 dagen programma's en meerdere 15 minuten total body workouts voor je klaar.

We sporten ook nog eens 4 keer per week samen LIVE! We dagen je uit en toch doet iedereen mee op zijn of haar eigen niveau. Elke les word er aandacht besteed aan techniek, geven we zowel tips als mogelijke varianten op verschillende oefeningen. En heb je een live les gemist? We slaan alle lessen voor je op zodat je er nooit eentje mist.

Het FitGirl programma is een totaalaanpak met een gedachte erachter en bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Live lessen, wij zijn jouw stok achter de deur. Train 4 keer per week live met ons mee.
  • Niveau: Van beginner tot gevorderd
  • Workouts met eigen lichaamsgewicht
  • Een volledig jaarprogramma voor de Bodyhoop / fitnesshoelahoep
  • Total body workouts voor de kettlebell, fitnesshoelahoep en Bodyweight trainingen
  • Sla de brug tussen kracht en ontspanning met yoga
  • Simpel en snel sterker èn strakkere lichaamsvormen met de kettlebell
  • Vind de juiste mindset met complete online programma's
  • Behaal meer resultaat door aandacht voor mobiliteit & flexibiliteit
  • 30 dagen programma's (10 minuten per dag)
  • Dance workouts met Lily
  • Special: Ouder-kind workouts (4-10 jaar) en ontdekt de kracht van unieke verhaaltjes, samen sporten en Bon Timoun.

Train als Fitgirl Sarah. Daag vrienden of partner uit en sport, op jouw niveau, het hele jaar met ons mee. Ontdek vanaf nu hoe simpel het kan zijn. Sarah, één van jouw trainers, doet niks anders dan wat je hier ziet om sterker of fitter te worden. Wat en hoe ze het doet? Alles staat online.

Extra cadeau voor leden van FitGirl: 4 Keer per jaar gratis deelname aan de online Bodyhoop Challenge van 30 dagen (totale waarde 130 euro)

Train samen met Sarah

Hoi, Ik ben Sarah, 37 jaar en jouw persoonlijke online Kettlebell, Fitness hoelahoep & Mobility trainer. In 2008 ben ik afgestudeerd als fysiotherapeute, zwangerfit docente en ben me daarna gaan specialiseren in een bijna holistische aanpak van behandelen i.c.m. de nieuwste kennis op het gebied van trainen.

Ik ontdekte dat bijvoorbeeld een rug- of schouderklacht vaak niet de oorzaak is van het probleem, maar eerder een gevolg van een probleem op een andere plek in het lichaam. Daarnaast spelen mobiliteit en mindset ook vaak een rol. Met dit als uitgangspunt hebben we een online gym ontwikkeld waarbij je niet alleen sterker, fitter of slanker wordt, maar daadwerkelijk ook verschil gaat ervaren in het dagelijks leven of tijdens je sportieve hobby's.

Sporten met een relatief zwaar gewicht vindt men vaak spannend. Bij FitGirl zijn alle programma's zo opgebouwd dat je op je eigen niveau kunt instappen en dat het voor iedereen effect zal hebben. Ben je nog niet zo getraind ? Bedenk: je bindweefsel is beter belastbaar wanneer je "relatief zwaar" en langzaam traint met minder herhalingen, dan wanneer je met weinig/geen gewicht jouw maximale aantal squats in een record tempo probeert te verbeteren.

Wanneer je lid wordt, zal je zien dat ik in het begin nog niet zo fit en strak ben. Ik was 10 weken ervoor bevallen van mijn derde zoon en moest zelf ook weer van voor af aan beginnen. Langzaam opbouwen met de fitness hoelahoep en met de kettlebell. Meer is niet nodig voor een vrouwelijk, krachtig, functioneel sterk, en strakker lichaam.

Waarom ik zo graag een paar keer per week (kort) sport? Wanneer sporten een gewoonte wordt - net als je tanden poetsen -, zal je merken dat je lichaam meer energie heeft gedurende de dag, je meer gelukshormoontjes aanmaakt en je mentaal sterker voelt.

Ook al sport ik thuis, ik hou me wel zo veel mogelijk aan vaste sportmomenten om uitstel te voorkomen. Wanneer je eenmaal in een lekker (sport) ritme zit, vraagt je lichaam vanzelf naar gezondere voeding en verbrand je meer doordat je meer spiermassa opbouwt. Hierdoor wordt de focus verlegd van diëten om (bijv.) de zwangerschapskilo's te verliezen naar: HOE voed ik mijn lichaam om sterker en fitter te worden.

Meer spiermassa = meer (energie) verbranden

In tegenstelling tot duursporten blijft je metabolisme na krachttraining nog uren verhoogd. Wanneer je langzaam maar zeker meer spiermassa opbouwt voel je je sterker en vraagt je lichaam ook om de juiste hoeveelheid voeding. Dat betekend soms MEER ( gezond) eten dan je denkt. Blijf je lichaam voeden en sla geen maaltijden over.

FITGIRL is een unieke online gym waar verschillende expertises en effectieve trainingen zorgvuldig op elkaar afgestemd zijn. Met onze kennis en jarenlange online & offline ervaring hebben we al duizenden vrouwen geholpen met het behalen van prachtige resultaten.

Ervaringen van deelnemers

Martine

Fitnesshoelahoep en mobility programma: Ik heb gedurende een langere periode in de sportschool lessen gevolgd, best wel zware lessen ook. Circuittraining, een combinatie van kracht en conditie. Maar nog niet eerder heb ik in een relatief korte periode met zo weinig tijdsinvestering zo’n gespierde core ontwikkeld. Mijn buikspieren zijn gewoon zichtbaar, ongelofelijk toch? En dat na 2 keer een keizersnede en ook nog gewoon thuis! Ik ben blij dat ik de stap heb genomen om een abonnement bij jullie af te sluiten, het voegt veel toe. Ook al kan ik door een schouderblessure niet alles volgen en zijn er ook programma’s die me minder aanspreken. Het aanbod is heel gevarieerd. Ik ben er blij mee, bedankt!

Lees verder...

Stephanie

Alle programma's: Ik wil bij deze even trots vermelden dat ik dus elke ochtend trouw mijn programma doe. Zin of geen zin. Het past bij mij. Supertrots op jullie dat jullie het voor elkaar gekregen hebben om een site/programma te lanceren dat werkt. Voor mij. En ja, mijn lichaam wordt echt al strakker op een gezonde manier. En nee, de windmill is geen favoriet. Rechts lukt redelijk. Links heeft meer tijd nodig maar ik zie het als een uitdaging ;-) Wat mijn arm aangaat: Sarah je bent mijn heldin! Het kriebelt nog af en toe maar dankzij jou advies ben ik van de helse pijnen af. Waar neurologen voor een raadsel stonden (en niet naar mij luisterden) luisterde jij op afstand en kan ik weer gewoon bewegen. Dank!!!

Lees verder...

Edith

Fitness Hoelahoep Programma: Ik wilde graag een paar kilo’s afvallen en mijn spieren trainen. Ik voel verbetering in mijn spierkracht en ben zeer tevreden over het resultaat met afname in gewicht en omvang. Voel me lekker in mijn vel zitten en mentaal sterker en sta opgewekter in het leven. Aan iedereen die graag beter in balans wil komen of graag wil afvallen in omvang en gewicht kan ik aanraden om mee te doen. Het is echt heerlijk om mee te doen met het programma, het voegt zoveel toe voor jezelf in je eigen leven. Een compliment voor jullie invulling van het programma. Er is aandacht voor de moeilijkheidsgraad t.a.v. oefeningen, werd rekening gehouden met deelnemers die minder lenig waren, door het aanbieden van verschillende niveaus, waardoor je zelf je keuze kan maken met welke oefening je het beste mee kan doen!

Lees verder...

Marije

Kettle Bell programma: De sportmomentjes van Sarah hebben me veel gebracht. Al na een paar weken meedoen voelde ik me fysiek en mentaal sterker worden. Door de fijne professionele begeleiding en aanmoediging werd het een dagelijkse routine. Doordat ik me sterker voelde durfde ik ook mijn hardloop schoenen weer uit de kast te trekken. Dus overall ben ik veel sportiever en fitter geworden. Dus ik ga zeker door. Ik kan het ieder ander aan bevelen!

Lees verder...

Laura

Kettle Bell Programma: Ik dacht van te voren: kan ik het wel volhouden? Mijn doel was sterker en fitter worden. En ja! deze methode van 10 min per dag trainen heeft me echt sterker en fitter gemaakt. Ik merkte al snel dat ik sneller de trap op kwam, de boodschappen makkelijker kon tillen en mijn conditie ook al snel verbeterde. Mijn resultaat is dat ik een stuk sterker ben in mijn core en ook een stuk fitter. Ik voel me veel energieker. Door het samen te doen en door zulke fijne begeleiding werd ik elke dag weer gemotiveerd om te trainen. Mijn buik is voor het eerst sinds ik kinderen heb gekregen echt helemaal plat. :-)) Daarnaast werkt het fitter zijn voor mij ook mentaal door. Ik kan veel meer aan. Tenminste zo voelt het. :) Ik zou de trainingen van harte aanbevelen aan diegenen die in een korte tijd en onder superbegeleiding fitter, sterker en strakker willen worden. Het is laagdrempelig, super easy en ook nog leuk om elke dag te doen.

Lees verder...

Carla

Alle programma's: Ik vind het geweldig jullie programma's. Het jaar abonnement is zo gevarieerd dat je je geen moment hoeft te vervelen. Ik sta s'morgens 6 uur op en begin met los maak oefeningen dan een workout en als laatste de halve maan die ik eerder heb geleerd bij de workout. Ik heb veel meer energie over de dag. Ik had nooit gedacht dat dat mij zou lukken voor het ontbijt sporten. Een dikke 10 voor jullie programma's.

Lees verder...

Astrid

Fitness Hoelahoep Programma: Superrr want toch nog van 63 kg naar 61,5 kg en taille -4 cm buik -7 cm heupen -2 cm en dijbeen -3 cm totaal van maar liefst -1,5 kg en -16 cm!!! 😉 Ik vind de VHoop superrr leuk en een (gezonde) verslaving net als de Bodyhoop die ik al sinds 2015 heb zeker nu je ook nog eens via de app alles kan aflezen en een motiverende challenge kan aangaan met iemand uit de rankinglijst! ;) Keep up the good work thanx!

Lees verder...

Raymond

Bodyhoop / fitnesshoelahoep programma: Ik twijfelde of ik uberhaupt wel kon hoepelen (niet dus..)! En dus ook of het wel zin had om ermee te beginnen. Maar mijn rugarts gaf aan dat ik het echt moest proberen en dus heb ik doorgezet. Van 1 rondje naar 2 en zo met veel geduld verder opgebouwd. Na een week kon ik 5 minuten hoepelen, naar een paar weken zo lang als ik wilde en kon ik er een ‘high intensity training’ van maken door combinatie met gewichten, steppen en andere bewegingen.

Mijn ervaring met de Bodyhoop is Prima! Inmiddels ben ik al 5 jaar bezig en gebruik ‘m nog minstens 2-3x per week (en soms vaker). In combinatie inmiddels met een veel uitgebreider trainingsschema (kracht, conditie, stabiliteit, enz.), maar het blijft een vast onderdeel van m’n work out.

Ik ben tussen eind 2015 en eind 2016 bijna 15 kg afgevallen en heb dat tot op heden kunnen nagenoeg vasthouden (inmiddels wel paar kilo (netto) spieropbouw erbij voor specifiek doel), ga veel minder vaak door m’n rug (van 6x per jaar naar max 2x) en herstel ook veel sneller (van 2-3 weken nu in 2-3 dagen vaak alweer 80% hersteld en aan het trainen).

Ik zal iedereen met rugklachten aanraden deze optie met zijn/haar arts te bespreken en indien er geen medische belemmeringen zijn, gewoon beginnen. Ook aan mensen die flexibeler willen worden en tevens hun core willen verstevigen.

Afgelopen jaar (2019) heb ik op 50-jarige leeftijd – mede dankzij de training met de Bodyhoop - voor het eerst een bronzen medaille gewonnen op het Nederlands Kampioenschap Lifesaving (dat is de sport van de Reddingsbrigades; zie Baywatch!), op het onderdeel 2K Beach Run (dat is 2 km hardlopen door diep, mul zand) bij de Masters (50+). En kort daarna werd ik 4e op het Europees Kampioenschap Lifesaving in Italië op hetzelfde onderdeel. Dit jaar was ik graag voor goud gegaan op het NK en tevens het WK, maar dat ging helaas niet door vanwege corona. Maar die ambitie heb ik nog steeds en ik train daar 7 dagen per week voor.

Lees verder...