Contact

Stuur je bericht via bovenstaand formulier.

MEEST GESTELDE VRAGEN:

Waar vind ik de Bodyhoop Challenges?

De Bodyhoop Challenges vinden als vanouds plaats op www.bodyhoop.nl

De aanvangsdata in 2020 zijn:

17 mei

30 augustus

22 november

Twee weken voor aanvang krijg je van ons een berichtje met daarin een reminder voor dit 30 dagen programma.

Hoe kan ik opzeggen?

Je (half-) jaarprogramma loopt automatisch af aan het einde van de looptijd.

Welke trainingen kan ik verwachten wanneer ik lid word?
  • Trainingen met de Bodyhoop* fitnesshoelahoep of de VHoop Smart fitnesshoelahoep*
  • Kracht training met de Kettlebell
  • Mobiliteitstraining voor nog meer resultaat. Want hoe groter je bewegingsuitslag, hoe meer spiervezeltjes getraind kunnen worden.
  • Yoga voor meer rust en balans
  • Mindset coaching voor de juiste mindset
Hoe werkt het programma?
  1. Bepaal je (haalbare) doel
  2. Stel jezelf de vraag: hoe fit ben ik?
  3. Train consequent en doe niet meer dan nodig voor het gewenste resultaat

* Is je doel algeheel fitter en strakker worden?
​Volg 3 keer per week een total body workout met de Bodyhoop (fitnesshoelahoep) of de kettlebell, dat is voldoende.

* Wil je jezelf een boost geven of nog sneller resultaat boeken?
​Dan kun je als lid van FitGirl 4x per jaar gratis meedoen met de online Bodyhoop challenge.

* Wil jij fitter, strakker en simpel (atletisch) sterker worden? Start met ons 30 dagen kettlebell programma. Zodra je deze 30 dagen hebt afgerond begeleiden we je stap voor stap verder.

* Ben jij stijf in de heupen of schouders? Combineer de kettlebell of Bodyhoop met het mobility programma of met yoga.

* Next level: volg 4 keer per week een total body workout (Fitnesshoelahoep of kettlebell) van 10-15 min. Sla geen workouts over en start bij het begin.

​​Vond je de workout niet zwaar genoeg?

​​Open gerust een 10 min 30 dagen kettlebell video of hoelahoep er 10 minuten achteraan. Of misschien kun je een stapje hoger in kettlebell gewicht.

Wanneer ontvang ik nieuwe workouts?

Trainingen met de Bodyhoop* of de VHoop*: Wekelijks een nieuwe workout

Mobiliteitstraining met de Bodyhoop: Gedurende 4 weken ontvang je enkele losse mobiliteitsoefeningen. Deze vormen samen, elke 4 weken, een nieuwe mobiliteitsworkout.

Yoga: Elke twee weken een nieuwe workout

Mindset coaching: De mindset programma's bestaan uit seizoenen van 12 weken. Je kunt het seizoen starten als je er klaar voor bent.

*Alle workouts en oefeningen zijn onbeperkt af te spelen en blijven in jouw workout center zichtbaar, zolang het abonnement loopt.

Wat is het verschil tussen het FitGirl - for hooplovers & fitmoms - programma en andere trainingsprogramma's

Alle programma's zijn gericht op de behoefte en wensen van de (drukke) vrouw. We bieden een totaal aanpak, waarbij:

  • kracht,
  • mobiliteit,
  • flexibiliteit
  • en mentale kracht

aandacht krijgen. Met deze combinatie bereiken we een beter en blijvend resultaat.

Onze trainingen zijn niet alleen effectief en kort, maar vooral heel leuk om te doen vanuit je huis, je tuin of waar ook ter wereld.

Waarbij geldt: what you see is what you get. Door en voor vrouwen/moeders vanuit hun expertise en kennis opgezet.

We geloven in specialisatie om een goede kwaliteit te kunnen bieden. Daarom is er een yoga docente, een mindset coach en een Bodyhoop & kettlebell trainer voor jou aanwezig in dit programma. En een arts voor medische vragen.

Wat is de visie achter het Fitgirl programma?

Waarom werk je bij Fitgirl aan een sterk én soepel lichaam?

  • Een sterk en soepel lichaam traint effectiever,
  • Een sterk en soepel lichaam verkleint de kans op blessures.

We gaan op zoek naar de balans tussen kracht en souplesse. Want:

  • Een zwakke spier verstijft. En een stijve spier verzwakt.
  • Kracht gaat ten koste van souplesse en souplesse gaat ten koste van kracht.
    Nu je dit weet, wordt meteen duidelijk dat voor een fit lichaam de focus niet slechts op krachttraining of cardio zou moeten liggen.

Al ziet iemand er nog zo sterk uit, wanneer je weinig lengte van je spieren vraagt, ontstaat stijfheid vanzelf. Naast dat een stijve spier verzwakt, veroorzaakt stijfheid dat oefeningen beperkt worden uitgevoerd. Neem bijvoorbeeld de squat. Het bewegingstraject tijdens deze oefening word door stijfheid verkort en vermindert de mogelijkheid om het maximale uit de oefening te halen.

Rust roest

Stilstand is achteruitgang. Naarmate je ouder wordt neemt het zelf herstellend vermogen van het lichaam af en neemt de kans op blessures toe. Ga daarom voor een sterk en soepel lichaam en blijf het gehele jaar in beweging. Juist tijdens je winterstop en/of lange vakanties. Samen met Fitgirl.

Ik ben al meer dan een jaar geleden bevallen. Heeft dit programma nog zin voor mij?

Onze programma's zijn ook geschikt voor de vrouw die alweer wat langer geleden bevallen is.

Wil je weer beginnen met het versterken van vooral je buik-, been- en bilspieren? Dan kan je gewoon bij ons starten

Iedereen stapt in op haar eigen niveau en je bepaalt zelf het tempo.

Ik ben recentelijk bevallen. Vanaf wanneer mag ik meedoen met het FitGirl programma?

Speciaal voor jullie hebben we 3 Fitmom workouts ontwikkeld voor tijdens en na de zwangeschap.

Hoelahoepen:

  • Ben je vaginaal bevallen en heb je geen complicaties? Dan is starten vanaf 6-8 weken na de bevalling mogelijk
  • Heb je een keizersnede ondergaan? Dan is starten met hoelahoepen na 8-10 weken mogelijk
  • Start met 1 minuut en bouw dit op, zonder pijn provocaties, op naar 10 minuten/

Het Yoga, Mobility- of het Mindset programma kun je waarschijnlijk al eerder oppakken. Zodra je er goed bij voelt, naar je lichaam luistert, geen signalen negeert en er weer zin in krijgt.

Wanneer je vaginaal bevallen bent, kun je het hoelahoepen alweer na 6-8 weken rustig oppakken. Voelt het nog niet goed, heb je pijn of instabiel, wacht dan liever nog even een paar weken. Tot die tijd kun je lekker wandelen achter de kinderwagen.

9 Maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren
Geef je borstvoeding dan blijft je lichaam relaxine aanmaken waardoor je banden ook postnataal iets 'weker' zijn. Je kan gewoon starten met sporten, maar dat verklaart waarom je voor je gevoel iets minder stabiel bent.

Ik, Sarah, heb recentelijk (voor de derde keer) een baby gekregen en heb alles wat ik altijd geleerd en geadviseerd heb, nogmaals tegen het licht kunnen houden, aan den lijve kunnen ervaren en voelen.

Helpt het programma wanneer ik last heb van lage rugklachten?

De hoelahoep wordt geadviseerd door therapeuten en door de rugkliniek om de rugspieren te versterken. Het verstrekt je core-, been-. bil-, en buikspieren. De hoelahoepbeweging is een veilige beweging.

Val ik af als ik dit programma volg?

Honderden vrouwen behaalde prachtige resultaten en verloren vele centimeters rondom de taille, benen en buik. Dit hebben ze behaald door het volgen van een Bodyhoop fitnesshoelahoep- of kettlebell programma in combinatie met onze voedingstips.

Wij geloven in de 80/20 regel waarbij we voldoende gezonde voeding afwisselen met een stukje gezelligheid. Geen shakes of heftige diëten.

Onze focus ligt ook niet op het 'kunnen' afvallen maar op het aanleren van een evenwichtig eetpatroon, waardoor men als vanzelf zal afvallen en zich energieker zal voelen.

Ontvang hierover meer informatie tijdens het jaarprogramma.

Wie zijn de online trainers?

HOELAHOEP-MOBILITY-KETTLE BELL
Sarah Menig is moeder van drie kinderen en heeft een fysiotherapeutische achtergrond. Vanaf 2014 heeft ze opleidingen afgerond op het gebied van trainen en een andere visie op behandelen. De reden voor deze verdieping was dat je als fysiotherapeut niet wordt opgeleid om trainingsschema's voor krachtvermeerdering of spieruithoudingsvermogen te maken. Haar motto is: je bent sterker dan je denkt! Simpel, effectief & fun.

Opleidingen: fysiotherapie, Overload Kettlebell, Power Sledge en Advanced Mylogenics.
Vanaf 2014 geeft Sarah zowel online als offline outdoor trainingen aan vrouwen/moeders. Ze heeft al velen geholpen om klachtenvrij sterker en fitter te worden.

YOGA
Natanja van den Brink is Saswitha Yogadocent. Na 10 jaar twee verschillende yoga centra te hebben gerund, richt ik mij sinds 2018 meer vakinhoudelijk en geef ik inhoud aan diverse programma’s, waaronder het programma van FitGirl. Ik doceer bij Saswitha, waar ik destijds zelf mijn opleiding heb gevolgd. Deze 4-jarige docentenopleiding voor yoga en wijsbegeerte in Bilthoven is de oudste opleiding in Nederland voor ‘old school’ Hatha Yoga. Daarnaast geeft ik op verschillende locaties en festivals yogalessen, ademsessies, workshops en retraites.
Mijn stijl is afwisselend, puur en met beide voeten op de grond. De chakra’s vormen een rode draad. Je ervaart kracht en ontspanning, zowel mentaal als fysiek en ontmoet een innerlijke rust, gedragen door de adem.

MINDSET
Aloha, ik ben Rosanne Verburg. Ik ben paramedisch ergotherapeut en life-coach. Bij een van de eerste Bodyhoop challenges al, kwam ik in aanraking met de Bodyhoop en ervoer ik de lol van de trainingen. Voor mij was dit dé opening naar een sportiever leven, door te doen wat ik écht leuk vond…. ;-)

Tijdens mijn paramedische opleiding als ergotherapeut raakte ik meer en meer geïnteresseerd in een fit lijf. Begrijp me niet verkeerd, ik heb nooit een sixpack gehad! Maar een gezond lijf, met bijbehorende curves is met een pakkende en leuke training, handige voedingstips en de juiste coaching echt binnen handbereik. Als ik het kan, kan jij het ook! Niets mooiers voor mij om nu als ergotherapeut én life coach jou in dit FitGirl programma te begeleiden om fit, gezond en geïnspireerd te kunnen leven.

Mijn motto? “Als je écht goed voor jezelf zorgt, wat zou je dan doen?”

(www.rosanneverburg.nl)

Welke hoelahoep kan ik het beste kiezen?

Lees waar je op moet letten op de pagina: https://www.bodyhoop.nl/fitnes...

En wat kan de Smart hoop dan extra voor mij betekenen?

De Smart fitnesshoelahoep is 's werelds eerste (verzwaarde) hoelahoep met een gratis bijbehorende app die je workouts registreert. Je vindt tevens een ranking in de app en je kunt levels behalen. Helemaal handig voor iedereen die graag bijhoudt wat hij of zij doet én helemaal van nu.

Ik ben al in het bezit van een andere verzwaarde hoelahoep, wat nu?

Dat is geen probleem; je kunt de FitGirl programma's hiermee volgen. Mocht je in de toekomst een nieuwe fitnesshoelahoep nodig hebben, dan kun je altijd nog voor de Bodyhoop of de VHoop kiezen. Geef dat dan wel even bij ons aan, voor leden geldt een speciale kortingscode.

Ik heb weinig tot geen ervaring met één van jullie sport programma's. Kan ik dan wel mee doen?

Ook wanneer je geen ervaring hebt bieden wij passende opties en begeleiding. Stuur ons gerust een email wanneer je vragen hebt. Dan kan naar info@fitgirl.nl

Hoe kan ik mijn lichaam het beste opmeten, zodat ik mijn vorderingen kan zien?

Meten is superbelangrijk als je na afloop wilt weten wat jouw resultaat in centimeters is.

  • Gewicht (kg)*
  • Taille (cm) De omtrek van het smalste gedeelte
  • Buik (cm) De omtrek ter hoogte van je navel
  • Heup (cm) De omtrek van het breedste gedeelte van je heup/bil
  • Dijbeen (cm) De omtrek precies midden tussen je knie en heup

Vaak vergeet je waar je vandaan kom. Foto’s en omtrek meten is daarom een mooi stukje documentatie/bewijs. Durf een foto te maken, juist wanneer jouw doel strakker of slanker worden is. Probeer de foto altijd in dezelfde kleding en op dezelfde plek te maken. Dat vergelijkt het beste.

Welke gewicht adviseren jullie voor de kettlebell workouts? Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een kettlebell?

Welk gewicht adviseren wij:

  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12kg
  • advanced >15 kg

We hebben online voor je gezocht en onze keuze is gevallen op de onderstaande producten. We vinden dit mooie kettlebells. Check of ze voorradig zijn:

Kettlebell 8 kg

Kettlebell 12 kg

Voordeelset 4 - 8 - 12 kg

Hoe zwaarder de kettlebell, hoe belangrijker het materiaal waar de kettlebell van gemaakt is. Stel dat de kettlebell van plastic gemaakt is, dan wordt het formaat van de 12 kg kettlebell te groot om nog goed te kunnen hanteren. Dit probleem heb je eigenlijk niet bij 8 kg. Die zijn meestal prima te hanteren. Voor de zwaardere kettlebells kom je meestal uit op staal.