Contact & FAQ

Heb je een vraag? Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons dan via bovenstaand formulier of info@fitgirl.nl.

Waar vind ik de Bodyhoop Challenges?

De Bodyhoop Challenges vind je op de programma pagina.

Twee weken voor aanvang van een nieuwe challenge krijgen leden van FitGirl je van ons een mailtje met daarin een aankondiging.

Hoe kan ik opzeggen?

Je jaarprogramma loopt automatisch af aan het einde van de looptijd en heb je geen toegang meer tot onze programma's.

Welke trainingen kan ik verwachten wanneer ik lid word?
  • Meerdere live trainingen per week. Train like a pro.
  • 100+ workouts staan voor je klaar.
  • Trainingen met de Bodyhoop* fitnesshoelahoep of de VHoop Smart fitnesshoelahoep*
  • Kracht training met de Kettlebell
  • Mobility programma voor nog meer resultaat.
  • Yoga als brug tussen kracht en ontspanning
  • Vergroot je kans op succes met de mindset programma's
  • Bodyweight workouts met Gordon
  • Dance workouts met Lily, voor tieners
  • Ouder-kind workouts
Hoe werkt het programma?
  1. Bepaal je (haalbare) doel
  2. Stel jezelf de vraag: hoe fit ben ik?
  3. Train consequent en doe niet meer dan nodig voor het gewenste resultaat

* Is je doel algeheel fitter en strakker worden?
​Volg 3 keer per week een total body workout met de Bodyhoop (fitnesshoelahoep) of de kettlebell, dat is voldoende. Of volg de live lessen Bodyweight van Gordon. Alle live lessen kunnen terug gekeken worden en zijn opbouwend intensief. Start dus bij week 1.

* Wil je jezelf een boost geven of nog sneller resultaat boeken?
​Dan kun je als lid van FitGirl 4x per jaar gratis meedoen met de online Bodyhoop challenge.

* Wil jij fitter, strakker en simpel (atletisch) sterker worden? Start vandaag nog met één van ons 30 dagen kettlebell programma. Zodra je deze 30 dagen hebt afgerond begeleiden we je stap voor stap verder. Ons advies is om te beginnen bij Atletsiche sterker en fitter en is voor iedereen.

* Stijf in de heupen of schouders? Combineer de kettlebell of Bodyhoop trainingen met ons mobility programma of yoga. Mobility kun je prima als warming up gebruiken en de Yoga als coolingdown óf op een rust dag.

​​Is de workout niet intensief genoeg?

​​Mix and match verschillende workouts achter elkaar of train voortaan met een zwaarder gewicht. Combineer je een 10 minuten workout met een total body workout, dan zit je als snel op 20 a 30 minuten trainingstijd.

Wanneer ontvang ik nieuwe workouts?

Trainingen met de Bodyhoop* of de VHoop*: Wekelijks nieuwe workouts

Mobiliteitstraining met de Bodyhoop: Gedurende 4 weken ontvang je enkele losse mobiliteitsoefeningen. Deze vormen samen, elke 4 weken, een nieuwe mobiliteitsworkout.

Yoga: Elke twee weken een nieuwe workout

Mindset coaching: De mindset programma's bestaan uit seizoenen van 12 weken. Je kunt het seizoen starten als je er klaar voor bent of hulp kunt gebruiken.

*Alle workouts en oefeningen zijn onbeperkt af te spelen en blijven in jouw workout center zichtbaar, zolang het abonnement loopt.

Wat is het verschil tussen het FitGirl -en andere online trainingsprogramma's

Alle programma's zijn geschikt en afgestemd op de behoefte en wensen van de (drukke) vrouw of man. We bieden een totaal aanpak, waarbij:

  • kracht,
  • mobiliteit,
  • flexibiliteit
  • en mentale kracht aandacht krijgen. Met deze combinatie bereiken we een beter en blijvend resultaat.

Onze trainingen zijn niet alleen effectief en kort, maar alle programma's zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd. Alle workouts en programma's kun je thuis of onderweg volgen.

We geloven in specialisatie en ieder zijn of haar eigen expertise. Op deze manier kunnen we de kwaliteit bieden en onze visie gezamelijk. Daarom is er een yoga docente, een mindset coach en een Bodyhoop & kettlebell trainer voor jou aanwezig in dit programma. En een arts voor medische vragen.

Wat is de visie achter het Fitgirl programma?

Waarom werk je bij Fitgirl aan een sterk én soepel lichaam?

  • Een sterk en soepel lichaam traint effectiever,
  • Een sterk en soepel lichaam verkleint de kans op blessures.

We gaan op zoek naar de balans tussen kracht en souplesse. Want:

  • Een zwakke spier verstijft. En een stijve spier verzwakt.
  • Kracht gaat ten koste van souplesse en souplesse gaat ten koste van kracht.
    Nu je dit weet, wordt meteen duidelijk dat voor een fit lichaam de focus niet slechts op krachttraining of cardio zou moeten liggen.

Al ziet iemand er nog zo sterk uit, wanneer je weinig lengte van je spieren vraagt, ontstaat stijfheid vanzelf. Naast dat een stijve spier verzwakt, veroorzaakt stijfheid dat oefeningen beperkt worden uitgevoerd. Neem bijvoorbeeld de squat. Het bewegingstraject tijdens deze oefening word door stijfheid verkort en vermindert de mogelijkheid om het maximale uit de oefening te halen.

Rust roest

Stilstand is achteruitgang. Naarmate je ouder wordt neemt het zelf herstellend vermogen van het lichaam af en neemt de kans op blessures toe. Ga daarom voor een sterk en soepel lichaam en blijf het gehele jaar in beweging. Juist tijdens je winterstop en/of lange vakanties. Samen met Fitgirl.

Ik ben al meer dan een jaar geleden bevallen. Heeft dit programma nog zin voor mij?

Onze programma's zijn ook geschikt voor de vrouw die alweer wat langer geleden bevallen is.

Wil je weer beginnen met het versterken van vooral je buik-, been- en bilspieren? Dan kan je gewoon bij ons starten

Iedereen stapt in op haar eigen niveau en je bepaalt zelf het tempo.

Ik ben recentelijk bevallen. Vanaf wanneer mag ik meedoen met het FitGirl programma?

Speciaal voor jullie hebben we 3 Fitmom workouts ontwikkeld voor tijdens en na de zwangerschap.

Hoelahoepen:

  • Ben je vaginaal bevallen en heb je geen complicaties? Dan is starten vanaf 6-8 weken na de bevalling mogelijk
  • Heb je een keizersnede ondergaan? Dan is starten met hoelahoepen na 8-10 weken mogelijk
  • Start met 1 minuut en bouw dit op, zonder pijn provocaties, op naar 10 minuten

Het Yoga, Mobility- of het Mindset programma kun je waarschijnlijk al eerder oppakken. Zodra je er goed bij voelt, naar je lichaam luistert, geen signalen negeert en er weer zin in krijgt.

Wanneer je vaginaal bevallen bent, kun je het hoelahoepen alweer na 6-8 weken rustig oppakken. Voelt het nog niet goed, heb je pijn of instabiel, wacht dan liever nog even een paar weken. Tot die tijd kun je lekker wandelen achter de kinderwagen.

9 Maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren
Geef je borstvoeding, dan blijft je lichaam relaxine aanmaken waardoor je banden ook postnataal iets 'weker' zijn. Je kan gewoon starten met sporten, maar dat verklaart waarom je voor je gevoel iets minder stabiel bent.

Ik, Sarah, heb recentelijk (voor de derde keer) een baby gekregen en heb alles wat ik altijd geleerd en geadviseerd heb, nogmaals tegen het licht kunnen houden, aan den lijve kunnen ervaren en voelen.

Helpt het hoelahoep programma wanneer ik last heb van lage rugklachten?

De hoelahoep wordt geadviseerd door therapeuten en door de rugkliniek om de rugspieren te versterken. Het verstrekt je core-, been-. bil-, en buikspieren. De hoelahoepbeweging is een veilige beweging en je werkt op een fun en effective manier aan een sterk een soepel lichaam

Val ik af als ik dit programma volg?

Honderden vrouwen behaalde prachtige resultaten en verloren vele centimeters rondom de taille, benen en buik. Dit hebben ze behaald door het volgen van een Bodyhoop fitnesshoelahoep- of kettlebell programma in combinatie met onze voedingstips.

Wij geloven in de 80/20 regel waarbij we voldoende gezonde voeding afwisselen met een stukje gezelligheid. Geen shakes of heftige diëten.

Onze focus ligt ook niet op het 'kunnen' afvallen maar op het aanleren van een evenwichtig eetpatroon, waardoor men als vanzelf zal afvallen en zich energieker zal voelen.

Ontvang hierover meer informatie tijdens het jaarprogramma.

Hoeveel uur per week moet ik investeren om fitter en sterker te worden?

Elke dag 10 min= maar 1 uur en 10 minuten per week!

Onze total body workouts duren gemiddeld 15 minuten. De total body workouts zijn vaak iets intensiever dan de 30 dagen programma's en adviseren je bij elk programma’s bij het begin te beginnen.

Ik zie af en toe ook workouts van 18-20 minuten. Wat is de reden daarvan?

Door de homeostase (het evenwicht) te verstoren zoek het lichaam naar een nieuw balans. Hierdoor vind er positieve adaptatie plaats en zal het lichaam sterker worden. Door niet “altijd het zelfde te doen” kun je vrij simpel je lichaam een nieuwe prikkel geven en voorkom je stilstand of achteruitgang.

Wie zijn de online trainers?

HOELAHOEP-MOBILITY-KETTLE BELL
Sarah Menig is moeder van drie kinderen en heeft een fysiotherapeutische achtergrond. Vanaf 2014 heeft ze opleidingen afgerond op het gebied van trainen en een andere visie op behandelen. De reden voor deze verdieping was dat je als fysiotherapeut niet wordt opgeleid om trainingsschema's voor krachtvermeerdering of spieruithoudingsvermogen te maken. Haar motto is: je bent sterker dan je denkt! Simpel, effectief & fun.

Opleidingen: fysiotherapie, Overload Kettlebell, Power Sledge en Advanced Mylogenics.
Vanaf 2014 geeft Sarah zowel online als offline outdoor trainingen aan vrouwen/moeders. Ze heeft al velen geholpen om klachtenvrij sterker en fitter te worden.

YOGA
Natanja van den Brink is Saswitha Yogadocent. Na 10 jaar twee verschillende yoga centra te hebben gerund, richt ik mij sinds 2018 meer vakinhoudelijk en geef ik inhoud aan diverse programma’s, waaronder het programma van FitGirl. Ik doceer bij Saswitha, waar ik destijds zelf mijn opleiding heb gevolgd. Deze 4-jarige docentenopleiding voor yoga en wijsbegeerte in Bilthoven is de oudste opleiding in Nederland voor ‘old school’ Hatha Yoga. Daarnaast geeft ik op verschillende locaties en festivals yogalessen, ademsessies, workshops en retraites.
Mijn stijl is afwisselend, puur en met beide voeten op de grond. De chakra’s vormen een rode draad. Je ervaart kracht en ontspanning, zowel mentaal als fysiek en ontmoet een innerlijke rust, gedragen door de adem.

MINDSET
Aloha, ik ben Rosanne Verburg. Ik ben paramedisch ergotherapeut en life-coach. Bij een van de eerste Bodyhoop challenges al, kwam ik in aanraking met de Bodyhoop en ervoer ik de lol van de trainingen. Voor mij was dit dé opening naar een sportiever leven, door te doen wat ik écht leuk vond…. ;-)

Tijdens mijn paramedische opleiding als ergotherapeut raakte ik meer en meer geïnteresseerd in een fit lijf. Begrijp me niet verkeerd, ik heb nooit een sixpack gehad! Maar een gezond lijf, met bijbehorende curves is met een pakkende en leuke training, handige voedingstips en de juiste coaching echt binnen handbereik. Als ik het kan, kan jij het ook! Niets mooiers voor mij om nu als ergotherapeut én life coach jou in dit FitGirl programma te begeleiden om fit, gezond en geïnspireerd te kunnen leven.

Mijn motto? “Als je écht goed voor jezelf zorgt, wat zou je dan doen?”

(www.rosanneverburg.nl)

Welke hoelahoep kan ik het beste kiezen?

Lees waar je op moet letten op de pagina: https://www.bodyhoop.nl/fitnes...

En wat kan de Smart hoop dan extra voor mij betekenen?

De Smart fitnesshoelahoep is 's werelds eerste (verzwaarde) hoelahoep met een gratis bijbehorende app die je workouts registreert. Je vindt tevens een ranking in de app en je kunt diverse levels behalen. Handig voor iedereen die graag bijhoudt wat hij of zij doet én helemaal van nu.

Ik ben al in het bezit van een andere verzwaarde hoelahoep, wat nu?

Dat is geen probleem; je kunt met jouw eigen fitnesshoelahoep elk FitGirl hoelahoep programma volgen. Mocht je in de toekomst een nieuwe fitnesshoelahoep nodig hebben, dan kun je via onze site de Bodyhoop of de Smart fitnesshoelahoep bestellen. Geef dit dan wel even bij ons aan, voor leden geldt een speciale kortingscode.

Ik heb weinig tot geen ervaring met één van jullie sport programma's. Kan ik dan wel mee doen?

Ook wanneer je geen ervaring hebt bieden wij passende opties en begeleiding. Stuur ons gerust een email wanneer je vragen hebt. Dan kan naar info@fitgirl.nl of via bovenstaand formuler.

Hoe kan ik mijn lichaam het beste opmeten, zodat ik mijn vorderingen kan zien?

Meten is superbelangrijk als je na afloop wilt weten wat jouw resultaat in centimeters is.

  • Gewicht (kg)*
  • Taille (cm) De omtrek van het smalste gedeelte
  • Buik (cm) De omtrek ter hoogte van je navel
  • Heup (cm) De omtrek van het breedste gedeelte van je heup/bil
  • Dijbeen (cm) De omtrek precies midden tussen je knie en heup

Vaak vergeet je waar je vandaan kom. Foto’s en omtrek meten is daarom een mooi stukje documentatie/bewijs. Durf een foto te maken, juist wanneer jouw doel strakker of slanker worden is. Probeer de foto altijd in dezelfde kleding en op dezelfde plek te maken. Dat vergelijkt het beste.

Welke gewicht adviseren jullie voor de kettlebell workouts? Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een kettlebell?

Welk gewicht adviseren wij:

  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12kg
  • advanced >15 kg

We hebben online voor je gezocht en onze keuze is gevallen op de onderstaande producten. We vinden dit mooie kettlebells. Check of ze voorradig zijn:

Kettlebell 8 kg

Kettlebell 12 kg

Voordeelset 4 - 8 - 12 kg

Hoe zwaarder de kettlebell, hoe belangrijker het materiaal waar de kettlebell van gemaakt is. Stel dat de kettlebell van plastic gemaakt is, dan wordt het formaat van de 12 kg kettlebell te groot om nog goed te kunnen hanteren. Dit probleem heb je eigenlijk niet bij 8 kg. Die zijn meestal prima te hanteren. Voor de zwaardere kettlebells kom je meestal uit op staal.

Hoe werken de kettlebell programma's?

30 Dagen programma's en Total Body Workouts

Geef jezelf een krachtige boost met behulp onze 30 dagen kettlebell programma's of total body workouts.
Onze kettlebell workouts zijn voor iedereen die op zoek is naar effectieve training voor thuis of op je werk, of wanneer je klaar bent om een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Sarah is jouw persoonlijke online kettlebell trainster. Ontdek hoe zij eenvoudig, na haar laatste zwangerschap weer in shape is gekomen en hoe ze vanuit huis sterk en fit blijft. Haar doel was en is niet alleen alleen sporten voor strakkere lichaamsvormen, maar juist ook om weer algeheel sterker te worden en zichzelf energieker te voelen.

Onze programma's zijn zo opgebouwd dat je bij de basis begint. Toch zijn de programma's voor iedereen effectief. Sarah's persoonlijke tip is om eerst met ons 30 dagen programma Atletisch sterker en fitter te starten. Zodra je deze hebt doorlopen heb je een solide basis aan kracht en techniek op gebouwd en ben je klaar voor onze total body workouts. Het Atletisch sterker en fitter programma bevat niet alleen workouts maar ook interessante podcasts, yoga en leuke tips en weetjes.

Dus stof die kettlebell af en sport 10 minuten per dag mee met Sarah.

Dit programma is geschikt voor jou als je:

  • functioneel sterker en atletisch gespierder wilt worden en je vrouwelijke figuur wilt behouden
  • niet uit bent op een Body Builders lichaam
  • doel is om vet te verbranden of botdichtheid te behouden
  • na je zwangerschap geen idee hebt waar te beginnen
  • geen tijd of zin hebt om naar de sportschool te rijden
  • gewoon een keer wilt ervaren wat de voordelen zijn van gewichten
  • houding en coördinatie wilt verbeteren

Wat kun je verwachten?

  • alle 30 dagen programma's bestaan uit 4 oefeningen, easy!
  • elke dag ontvang je een video met ÉÉN oefening
  • 10 MINUTEN per dag inclusief rust tussendoor
  • het 30 dagen programma doorlopen? Dan staan er 15 minuten durende total body workout voor je klaar
  • voor een voelbaar en zichtbaar STERKER en STRAKKER lichaam
  • verhoog je METABOLISME
  • super goed te COMBINEREN MET DE HOELAHOEP of LIVE LESSEN
  • krachttraining is de nummer één super goede verjongingskuur ;)


Hoe werkt het?
Zodra je jouw eerste FitGirl 30 dagen programma hebt afgerond, kun je ervoor kiezen om opnieuw te starten met een zwaarder gewicht, verder te gaan met het volgende 30 dagen kettlebell programma, of volg 3x per week een total bodyworkout naar keuze. Elk 30 dagen programma kun je starten wanneer je zelf wilt. Ze zijn perfect om als overstap naar een zwaarder gewicht te gebruiken, een basis op te bouwen, of om je lichaam een boost te geven.

Ik volg een 30 dagen programma, of een challenge en heb een dag gemist, wat nu?

Help ik heb een dag gemist.
Het meest optimale is dat je elke dag traint en niks mist of overslaat. Maar het kan altijd een keertje voorkomen dat het echt niet gaat (bijvoorbeeld door ziekte). Pak het programma zo snel mogelijk weer op en ga verder met waar je gebleven was.

Ook kan het verleidelijk zijn om een dagje over te slaan omdat je geen zin hebt. De vaak gehoorde gedachten is: ik loop nu toch al een paar dagen achter, of, ik plak straks wel twee trainingen achter elkaar. De eerste 10 dagen kom je hier misschien nog goed mee weg. Later is dit niet gewenst of niet meer mogelijk vanwege de intensiteit. Voorkom afhaken en pak het programma zo snel mogelijk weer op en ga verder waar je gebleven was.

Zit er langer dan 4 weken tussen, dan raden we aan om de challenge of het 30 dagen programma weer opnieuw te starten.

Is jouw valkuil "het volhouden" en lukt het maar niet om een programma af te maken? Neem eens een kijkje bij één van onze mindset programma's. Klik op Jouw weg naar blijvend resultaat, of Vergroot je kans op succes, of neem per mail contact op met Rosanne onze mindset coach.

Ik wil de video's op mijn televisie afspelen. Kan dat?

Veel smart TV’s ondersteunen standaard Chromecast of Airplay, daarmee kun je video van je telefoon/tablet/computer direct doorsturen naar je TV. Dat werkt helaas niet goed samen met afgeschermde video’s op Vimeo.

Het kan eventueel via een omweg (dan stream je je hele scherm naar de TV, dat werkt zo: https://www.youtube.com/watch?v=5zwMi7Got28). Het is wel in het Engels maar wordt heel duidelijk uitgelegd.

Ik zie de video’s niet, hoe kan dat?

Om de website goed te laten functioneren moeten de cookies worden goedgekeurd.

Heb je ze nog niet goedgekeurd, dan kun je dit aanpassen via https://fitgirl.nl/cookies

Ik ben niet in het bezit van een kettlebell of Bodyhoop. Welke trainingen kan ik doen?

Volg de live lessen van Gordon. Wanneer je niet kunt op het tijdstip dat de les gegeven wordt, geen punt. De livelessen worden opgeslagen zodat ze ook na afloop gevolgd kunnen worden. Meld je altijd aan voor de live lessen die je wilt volgen.

Daarnaast de volgende programma's:

  • Dance workout with Lily
  • Ouder - kind workouts
  • Yoga
  • Mobility
  • Bodyweight workouts