Kettlebell • Total Body Workouts • 10 tot 20 min • 30+ video's

Met onze total body workouts blijf je jezelf uitdagen, elke keer weer. We combineren kracht en mobiliteit.

Ben je nieuw op onze website, heb je nog nooit eerder met een kettlebell getraind, of weet je van jezelf dat een workout als snel te zwaar is dan raden we je echt aan om eerst het Atletisch sterker en fitter programma af te ronden voordat je een total body workout volgt.
Met deze workouts zal je snel en blijvend resultaat boeken.

Sla geen workout over en ga altijd verder waar je gebleven bent.

TrainingstipsVan 8 kg naar.......kg, hoe bouw je op?

Houd je aan het trainingsschema en je merkt na 30 dagen dat traplopen of een rondje rennen zomaar ineens een stuk makkelijker gaat. Je kunt bijvoorbeeld twee kettlebell 30 dagen programma's met dezelfde kettlebell doorlopen. Indien gewenst kun je daarna alles opnieuw doen, maar dan met een zwaardere kettlebell.

Om niet onnodig veel kettlebells aan te hoeven schaffen, adviseren wij om stappen van 3 tot 4 kg te nemen.

Onze 30 dagen kettlebell programma's zijn zo opgebouwd dat je na 30 dagen toe bent aan de volgende stap.

Je lichaam geeft zelf aan wanneer je toe bent aan een zwaardere kettlebell. Een training moet altijd relatief "zwaar" aanvoelen en je ademhaling verdiepen. Merk je dat je niet meer voldoende kracht hoeft te zetten, gaat alles je te makkelijk af, kun je flink kletsen tijdens een workout en raak je om geen enkel moment meer buiten adem? Ga ervoor! Zet die knop om in je hoofd en train vanaf nu met een paar kilo meer.

START GEWICHT vrouwen
  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12kg
  • advanced >16kg
START GEWICHT mannen
  • na revalidatie: 8 kg (na revalidatie)
  • beginner : 12kg
  • intermediate: 16kg
  • advances: >20kg

Wanneer stap je over op een zwaarder gewicht?

Bepaal je gewicht: test of je 3 x enkelhandig een shoulder press, zowel links als rechts, (net aan) kunt uitvoeren. Deze oefening geeft goede indicatie met welk gewicht je kunt starten.