Kettlebell • Total Body Workouts • 10 tot 20 min • 30+ video's

Total Body Workouts
Strength, mobility and conditioning.

Trainingsschema
Om de kwaliteit en effectiviteit van onze workouts te waarborgen raden we aan om de volgorde van de workouts aan te houden.
Train 2 keer per week mee om je strength and conditioning op peil te houden
Train 3 of zelfs 4 keer per week mee en sta verteld van jezelf.
Ons trainingsschema bevat een logische opbouw. Toch is de ene training uitdagender, zwaarder of makkelijker dan de ander. Door continue te wisselen van intensiteit, duur en verschillende combinaties van bekende kettlebell en lichaamsgewicht oefeningen blijven je uitdagen en boek je met relatief korte wordkouts toch progressie.

Ben je al langer lid?
mix and match de reeds afgeronde total body workouts, of combineer een 10 minuten workout (30 dagen programma) met een total body workout.

Van 8 kg naar.......kg, hoe bouw je op?
Hou je aan het trainingsschema en je merkt na 30 dagen dat je traplopen of een rondje rennen zomaar ineens makkelijker gaat. Je kunt dus beiden Kettlebell 30 dagen programma's met dezelfde Kettlebell doorlopen. Indien gewenst kun je daarna alles opnieuw doen, maar dan met een zwaardere kettlebell. Om niet onnodig veel kettlebells aan te hoeven schaffen adviseren wij om stappen van 3 tot 4 kg te nemen.

Ik, Sarah en tevens jouw kettlebell trainster, startte na mijn laatste zwangerschap met 8kg en train op dit moment met 16kg of 20 kg.
De 16 kg of 20 kg klinkt misschien spannend of heel ver van je bed show, maar dat hoeft niet. Onze 30 dagen kettlebell programma's zijn zo opgebouwd dat je na 30 dagen jouw lichaam toe is aan de volgende stap.
Dat kan zijn: volg 3 total body wolkouts per week met hetzelfde gewicht waarmee je het 30 dagen Kettlebell programma bent gestart. Je lichaam geeft zelf aan waneer je toe bent aan een zwaardere kettlebell.
Een training moet altijd relatief "zwaar" aanvoelen en je ademhaling verdiept. Merk je dat je niet meer voldoende kracht hoeft te zetten, gaat je alles te makkelijker af, kun je flink kletsen tijdens een workout en raak je om geen enkel moment meer buiten adem? Ga ervoor! Zet die knop om in je hoofd en train vanaf nu met een paar kilo meer.

START GEWICHT vrouwen

  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12kg
  • advanced >16kg

START GEWICHT mannen

  • na revalidatie: 8 kg (na revalidatie)
  • beginner : 12kg
  • intermediate: 16kg
  • advances: >20kg

Test welk gewicht bij jou past
Test: lukt het om de kettlebell 3 keer enkelhandig boven je hoofd uit te duwen? Strek de elleboog uit en hou 2 seconden vast. Deze oefening geeft een goede indicatie om jouw start gewicht te bepalen en voelt relatief zwaar aan. Test zowel je sterke als minder sterke kant.
Train uiteindelijk het gewicht op naar intermediate of advanced voor nog meer resultaat.