Kettlebell • Total Body Workouts • 10 - 20 min • 30+ video's

Total Body Workouts

WAARSCHUWING!
Loop voordat je aan de Total Body Kettlebell Workouts begint het 30 dagen kettlebell programma #1 volledig door. Op deze manier krijg je de kans om te wennen aan de basis kettlebell oefeningen en bouw je veilig, simpel, en effectief genoeg spierkracht en conditie op om mee te doen met onze Total body workouts.

Tussen 30 dagen programma #1 en 30 dagen programma #2 krijg je de mogelijkheid om jouw opgedane kettlebell skills te testen tijdens twee total body workouts. Na 14 dagen starten we met het 30 dagen kettlebell programma #2.
Loop de 30 dagen programma's altijd geheel door, sla geen workouts over.

Trainingsschema
Volg 2 tot 4 Total body workouts per week. Op het moment dat er een workout vrij komt kun je deze meerdere keren per week herhalen tot de volgende word aangeboden.
Elke week wisselt de moeilijkheidsgraad en intensiteit, zo blijf je progressie boeken.

Ben je al langer lid?
Je kunt mixen met reeds afgeronde total body workouts en 10 minuten workouts uit de 30 dagen programma's.

Van 8 kg naar meer, hoe bouw je op
Wanneer je met Fitgirl sport bouw je relatief snel kracht en conditie op. Je kunt dus beiden Kettlebell 30 dagen programma's met dezelfde Kettlebell doorlopen. Indien gewenst kun je daarna alles opnieuw doen, maar dan met een zwaardere kettlebell. Om niet onnodig veel kettlebells aan te hoeven schaffen adviseren wij om stappen van 3 tot 4 kg te nemen.

Wat ook kan: Ik, Sarah, begon na mijn zwangerschap met 8kg en train op dit moment met 16 kg. Om dit te bereiken heb ik het 30 dagen Kettlebell programma #1 met de 8kg afgerond. Vervolgens het 30 dagen Kettlebell programma #2 met 12 kg doorlopen en twee maanden doorgetraind met de 12kg (Total Body workouts). Een training moet altijd "zwaar" aanvoelen. Merk je dat je niet meer voldoende kracht hoeft te zetten, gaat alles je makkelijker af, kun je flink kletsen tijdens een workout? Neem de sprong en train vanaf dat moment met een kilootje of 4 meer.

START GEWICHT

  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12kg
  • advanced >16kg

Test welk gewicht bij jou past
Test of je 3x enkel handig een Shoulder press, zowel links als rechts, (net aan) kunnen uitvoeren. Deze oefening geeft een goede indicatie met welk gewicht je kunt starten.
Start je met 8 kg? Super, dat is een prima start gewicht voor het eerste 30 dagen kettlebell programma. Ben je iets meer getraind en lukt de shoulder press met 12 kg, start dan met 12kg. De kettlebell mag relatief zwaar aanvoelen.
Probeer de 8 kg uiteindelijk op te trainen naar 12 kg of 16 kg. Dat klinkt heel spannend, maar dat valt reuze mee.