Influencer zijn is tegenwoordig het meest begeerlijke wat er is. Beroemd worden door jezelf in te zetten als een permanent reclamevehikel, het lijkt me vooral dodelijk vermoeiend. Alle uitnodigingen voor influencerbijeenkomsten, influencernetwerken en mailtjes met ‘beste influencer’ erboven gaan bij mij linea dan ook recta richting prullenbak. Maar impact hebben, dat is natuurlijk wél leuk. Dat mensen je laten weten dat ze dankzij jou echt lekkerder zijn gaan koken zonder pakjes en zakjes bijvoorbeeld. Dat is de fanmail waar je het voor doet.
Laatst kreeg ik er weer eentje: “Hi Karin, wij zijn fan van je heerlijke gerechten!” De verrassende afzender: Honig. U weet wel, de pakjesfirma die ik een jaar lang in de schijnwerpers heb gezet naar aanleiding van hun onzalige marketingactie om een influencergezin (sic!) tegen betaling een jaar lang uit pakjes te laten eten. Die Honig dus. “Daarom zouden wij jou erg graag een pakketje willen sturen met ons nieuwe product ‘Kruidenpasta’. Nog lekkerder en verser dan wat je van Honig gewend bent! No strings attached. Lijkt je dat leuk? Let us know!”
Ik schoot gierend in de lach, gaf ze de tip om even te googlen op mijn naam, maar dat ik best een exemplaar wilde testen.
Daarna werd het bericht schielijk verwijderd en bleef het kinderachtig stil. Kennelijk een stagiaire die lukraak het web afspeurt naar iedereen die ‘iets met food’ doet?
U begrijpt, ik ging op onderzoek uit naar dit natte zakje.
Lees verder op www.kokenmetkarin.nl
Geplaatst op 08 januari 2021 door KokenmetKarin