'Biologisch – eigenlijk heel logisch’. Bestaat die reclameslogan nog? vroeg ik me ineens af. Feit is dat biologisch inderdaad steeds vanzelfsprekender is geworden. Waar je vroeger aangewezen was op geitenwollensokkenwinkels met obscure groentetassen vol altijd en eeuwig dezelfde knollen, puilen de supermarkten nu uit van biologisch aanbod. Ooit wilden ze er niet aan, want klanten vonden het toch allemaal te duur, maar kennelijk zijn wij veranderd of zijn de prijsverschillen kleiner geworden, nu zelfs de Lidl stunt met biologische groenten.
Ik kwam erop door de Bio10daagse, die net afgelopen is. Anderhalve week lang, van 14 tot en met 23 september, stond biologisch eten extra in het zonnetje bij supermarkten, speciaalzaken en natuurlijk bij de boer zelf. Speciaal voor iedereen die begaan is met dierenwelzijn, milieu, en/of de planeet. Maar wie is er nu tegen biodiversiteit, met extra vogels, vlinders en bijen? En wie wil er nou níet dat onze voedselbodems vruchtbaar blijven voor ons nageslacht? Horen kippen en koeien niet blij in de wei? En zijn lieveheersbeestjes niet oneindig veel sympathieker dan gifspuiten? Nou dan.
Lees verder op www.kokenmetkarin.nl
Geplaatst op 22 maart 2021 door KokenmetKarin