Hoe motiveer je een klant die niet wil?

Heb jij als coach geregeld moeite om klanten te motiveren? En weet je niet goed waardoor dit komt? Don’t worry… Jij bent niet de enige

Een aantal maanden vliegen de kilo’s eraf, maar naar verloop van tijd wordt de motivatie minder.. Gelukkig kun je dit voor zijn.

Hoe ga je hier als coach op een goede manier mee om? In dit artikel bespreek ik de twee belangrijkste valkuilen. Ten slotte vind je een aantal concrete tips klanten beter te kunnen helpen.

Valkuil 1: Je wilt de klant motiveren en veranderen.

Een eerste valkuil is dat je (veelal vanuit goede intenties) de klant wilt motiveren. Dit zie ik zo vaak terug. Je wilt de klant graag helpen en vertellen wat goed voor hem of haar is. Vaak ook met de beste intenties. Dit lijkt ook logisch. Je klanten betalen betalen immers flink wat geld. Jij bent dan toch degene die aan de slag moet?

Maar waarom kun je klanten het beste niet motiveren? Hoe zit dat precies?

Lees verder op www.fit.nl

Geplaatst op 29 mei 2021 door fitnl