Gelepaprikasoep met tijm

Als reclamemaker wil je graag laten zien dat je met je tijd meegaat. Dus trek je te pas en te onpas een blik mannen met hipsterbaarden open of je laat een rapper opdraven. En als je het echt niet meer weet, dan doe je iets met WhatsApp. Want ook dat is reuze modern. Neem nou deze tijdschriftadvertentie die een gesprek moet voorstellen tussen moeder en kennelijk intussen uithuizige dochter:

iphoneTer verduidelijking stuurt mams nog een foto van een gele fles en een rood blik, en de dochter eindigt het gesprek met een smikkelsmiley.

Da’s toch sneu? Dat arme kind heeft kennelijk vroeger thuis nooit zelfgemaakte soep gekregen. Mijn moeder moet het niet in haar hoofd halen om mij naar huis te lokken met prefabspul, maar mijn moeder doet dat soort dingen dan ook niet. Die maakt zelf soep, de allerlekkerste soep van de hele wereld, want daar hebben moeders immers patent op. Soep die je eenmaal op kamers nimmer zelf weet te evenaren, maar dan bel – pardon, whatsapp – je je moeder of ze weer eens een extra grote pan maakt en dan geeft ze je ook nog extra bakjes mee voor in de vriezer. Kijk, zó horen de dingen te gaan, in een ideale wereld. Maar zo zit reclame natuurlijk niet in elkaar.

Lees verder op www.kokenmetkarin.nl

Geplaatst op 08 april 2021 door KokenmetKarin