Doei chaotische notitieboekjes, hallo Greenbook!

Antwoord: omdat je planningen belachelijk lang zijn. Mijn to do lijsten waren te lang voor één werkdag. Hierdoor kon ik nooit tevreden mijn laptop dichtklappen en begon ik de volgende dag met extra taken, waardoor de lijst alleen maar langer werd. Oké, een stapje terug dus. Minder taken op een dag en misschien toch eens een uurtje lunchpauze nemen. Op dagen dat ik aan het koken ben voor de blog neem ik vaak geen pauze, omdat ik geen honger heb aangezien ik al de hele dag aan het proeven ben. Pauzes zijn alleen niet enkel bedoeld om te lunchen, maar natuurlijk ook om even je hoofd leeg te maken ;) Kortom, met een haalbare to do lijst per dag ging het plannen ineens een stuk beter en werd zelfs een beetje leuk. Een beetje dan ;) Ik probeer nu normale werktijden te houden en ik plan elke dag een half uur tot een uur ademruimte in, zodat ik mezelf daarna weer met een fris hoofd op mijn werk kan storten. Dit is vaak een yogales of bijvoorbeeld een koffiedate met een vriendin of foodie collega. Deze kleine aanpassingen hebben me zó geholpen met een efficiënter werkritme.

Lees verder op www.beaufood.nl

Geplaatst op 29 oktober 2018 door beaufood