Kettlebell • Sarah's Trainingsschema • 4 weken • MIX AND MATCH

Sport nu 4 weken lang met Sarah en Natanja.

KETTLEBELL TRAININGSSCHEMA van Sarah

Soms weet je gewoon even niet waar je moet starten, of heb je behoefte aan een trainingsschema waarbij je niet dagelijks sport?
Ik help je hierbij graag met behulp van mijn MIX AND MATCH trainingsschema. Na deze 4 weken kun je zelf gaan mixen met fitnesshoelahoep, yoga en kettlebell.

MIX AND MATCH is een 4 weeks trainingsschema en is opgebouwd uit meerdere workouts vanuit verscheidene Kettlebell programma's.
In deze eerste editie zijn het workouts uit het programma Atletisch sterker en Fitter, het Kettlebell 30 dagen programma nr. 2 en de Kettlebell Total Body workouts.


Trainingsschema:

  1. Week 1: 4 dagen per week, 10 minuten sporten per dag met de Kettlebell en een heerlijke korte yoga cooling down
  2. Week 2: 3 dagen per week van maximaal 15 minuten met de kettlebell en een retraite yoga sessie lichaam in balans met yoga
  3. Week 3: 3 dagen per week van maximaal 15 minuten met de kettlebell en een rustgevende maar uitdagende yoga sessie
  4. Week 4: 4 dagen per week van maximaal 15 minuten met de kettlebell en een yoga sessie

Sla geen workout over en ga altijd verder waar je gebleven bent. Na de Aftrapvideo wijst de weg zich vanzelf en start het trainingsschema.


De Aftrap workout

Het programma start pas zodra JIJ het programma start. Voorbeeld: Start je een week na de aftrap, dan opent de workout van week 2 ook een week later. Hierdoor houden we het overzichtelijk.
Klik op de startknop hieronder, dan kun je direct beginnen.
De aftrap bestaat uit een live (opgenomen) training. In deze video leg ik iets meer uit over het trainingsschema, vervolgens start de training met een korte warming up, gevolgd door een kettlebell training. Aan het eind de cooling down.
Zodra we samen de workout hebben afgerond hoor me mij een aantal vragen (van leden) beantwoorden.



Instructievideo's
Ben je nieuw bij FitGirl.nl, heb je nog nooit eerder met een kettlebell getraind, of weet je van jezelf dat een total bodyworkout te snel gaat of te zwaar is, dan adviseren we je om eerst alle instructievideo's te bekijken, of het Atletisch sterker en fitter programma te starten voordat je verder gaat.

START GEWICHT vrouwen

  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12 kg
  • advanced >16 kg

START GEWICHT mannen

  • beginner: 8 kg (na revalidatie)
  • beginner : 12 kg
  • intermediate: 16 kg
  • advances: >20 kg

Bepaal je gewicht: test of je 3 x enkelhandig een shoulder press, zowel links als rechts, (net aan) kunt uitvoeren. Deze oefening geeft een goede indicatie voor met welk gewicht je kunt starten.


Wanneer stap je over op een zwaarder gewicht?
Je lichaam geeft zelf aan wanneer je toe bent aan een zwaardere kettlebell. Een training moet altijd relatief "zwaar" aanvoelen en je ademhaling verdiepen. Merk je dat je niet meer voldoende kracht hoeft te zetten, gaat alles je te makkelijk af, kun je flink kletsen tijdens een workout en raak je geen enkel moment meer buiten adem? Ga er dan voor en zet die knop om in je hoofd. Train vanaf nu met een paar kilo meer.