Kettlebell - Atletisch sterker voor mannen en vrouwen - 30 dagen programma

Samen Fit

"Welkom bij dit 30 dagen kettlebell programma. Train snel en effectief.
Omdat het bewezen is dat samen sporten de kans vergroot op het behalen van je doelen, sporten we deze maand samen.

Ik ben Sarah, cofounder van Fitgirl en tevens jouw online personal trainer.

Tijdens dit 30 dagen programma combineren we spierkracht, conditie en mobiliteit in workouts van maar 10 minuten per dag.

Ons programma is geschikt om algeheel sterker en fitter te worden en om mee af te vallen. De unieke opbouw maakt dit 30 dagen programma simpel en effectief. Je voelt je o.a. snel sterker en energieker overdag, slaapt mogelijk dieper, draagt bij aan betere hardloop prestaties en het verhoogd de vetverbranding .
Let wel op om af te vallen GELDT DE REGEL 20% trainen en 80% voeding.

Door te trainen met de kettlebell vinden er unieke bewegingen van de wervels plaats, versterken we de algehele core, stabiliseren de rug- en bekkenregio en worden de buik- en bilspieren dagelijks functioneel en krachtig ingezet. Uiteindelijk zal je daardoor efficiënter bewegen, wat zelfs voor vermindering van lage rugklachten kan zorgen.

Hoe werkt het?

Je ontvangt elke dag één oefening waarbij Dansiman en/of ik met jou mee sporten.
Let op: Dansiman is geen sport instructeur. Hij is mijn man hij wil graag fitter worden omdat hij merkt dat hij steeds vaker pijntjes overdag voelt en niet weet of dit door zijn zittende beroep komt of door het ouder worden, maar wil wel graag van de pijntjes af. Samen Fit.

Het hoofdprogramma duurt maximaal 10 minuten per dag, inclusief rust.

De kettlebell oefeningen zijn compound oefeningen. Dit zijn oefeningen waarmee je meerdere spiergroepen tegelijk traint.
Het voordeel is dat dit snel resultaat geeft en dat er dus minder tijd voor nodig is. Je verbetert je coördinatie en balans, je verbrandt meer, en er worden meer spiergroei hormonen aangemaakt.

Een nadeel kan zijn dat deze oefeningen soms iets lastiger zijn aan te leren. Daarom heb ik een paar korte instructievideo’s gemaakt. Bekijk deze eerst goed voordat je aan de oefening van de dag begint.

Naast het 10 minuten programma bieden we dagelijks een extra korte uitdaging aan met alleen lichaamsgewicht en sluiten we af met een korte yoga oefening van Natanja, zodat je in totaal 15 minuten per dag sportief bezig bent.

Kun je wel wat extra focus gebruiken tijdens deze 30 dagen, dan verzorgt Rosanne, onze mindset coach, 4 podcasts voor jou.

Ik wens je de komende periode heel veel plezier en een resultaat waar je trots op kunt zijn.