Bodyhoop Challenge 2020 • 15 tot 20 min • incl. split squat uitdaging

30 Dagen sporten met de fitnesshoelahoep (15 - 20 min per dag)

In deze editie van de challenge vind je na de Bodyhoop workouts een fijne cooling down sessie (7 min) die we hebben opgenomen met Natanja.

Probeer deze elke dag te doen en voel wat het met je doet. Hoe voel jij je na 30 dagen?

Snelwandelen

Naast de ochtend workouts staat er vier keer per week 30 min snelwandelen, of 30 min fietsen op het programma in de middag/avond. Kun jij de deur niet uit omdat je kleine kinderen hebt die je niet alleen kunt laten? Zet de timer op 7 min, ren de trap op en wandel weer naar beneden tot de tijd om is. Buiten lopen of fietsen heeft de voorkeur in verband met die heerlijke frisse neus!

Yoga

In deze challenge vind je op drie dagen een ontspannende yogasessie, verzorgd door Natanja van den Brink.

Optioneel: Split squat

In tegenstelling tot andere keren waarin we een extra squat uitdaging toegevoegd hadden, kiezen we dit keer voor een split squat uitdaging. Doorloop het Challenge programma en je komt het vanzelf tegen.

Is de split squat beter dan de gewone squat?
De squat en de split squat zijn beide effectief bij het verbeteren van kracht in het onderlichaam. Het voordeel van de split squat is dat je beide benen evenveel belast. Bij de squat zou je onbewust het ene been meer kunnen belasten dan het andere. De split squat is wel een wat ‘zwaardere’ oefening dan de squat.