Kettlebell • 30 dagen • Programma 3 • 10 min per dag

30 Dagen programma's en Total Body Workouts

Geef jezelf een krachtige boost met behulp onze 30 dagen kettlebell programma's of total body workouts.
Onze kettlebell workouts zijn voor iedereen die op zoek is naar effectieve training voor thuis of op je werk, of wanneer je klaar bent om een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Mijn naam is Sarah en ik ben jouw persoonlijke online kettlebell trainster. Ontdek hoe simpel ik na mijn laatste zwangerschap weer in shape ben gekomen en hoe ik vanuit huis sterk en fit blijf. Mijn doel was niet alleen alleen sporten voor strakkere lichaamsvormen maar juist ook om weer algeheel sterker te worden en energieker te voelen.

Onze programma's zijn zo opgebouwd dat je bij de basis begint en toch voor iedereen effectief is. Mijn persoonlijke tip is om eerst met ons 30 dagen programma Atletisch sterker en fitter te starten. Zodra je deze hebt doorlopen heb je een solide basis aan kracht en techniek op gebouwd en ben je klaar voor onze total body workouts. Het Atletisch sterker en fitter programma bevat die alleen workouts maar ook interessante podcasts, yoga en leuke tips en weetjes.

Dus stof die kettlebell af en sport 10 minuten per dag mee met mij.

Dit programma is geschikt voor jou als je:

  • functioneel sterker en atletisch gespierder wilt worden en je vrouwelijke figuur behoud
  • niet uit bent op een Body Builders lichaam
  • doel is om vet te verbranden of botdichtheid te behouden
  • na je zwangerschap geen idee hebt waar te beginnen
  • geen tijd of puf hebt om naar de sportschool te rijden
  • gewoon een keer wilt ervaren wat de voordelen zijn van gewichten
  • houding en coördinatie wilt verbeteren

Wat kun je verwachten?

  • alle 30 dagen programma's bestaan uit 4 oefeningen, easy!
  • elke dag ontvang je een video met ÉÉN oefening
  • 10 MINUTEN per dag inclusief rust tussendoor
  • het 30 dagen programma doorlopen? Je er staan 15 minuten durende total body workout voor je klaar
  • voor een voelbaar en zichtbaar STERKER en STRAKKER lichaam
  • verhoog je METABOLISME
  • super goed te COMBINEREN MET DE HOELAHOEP of LIVE LESSEN
  • krachttraining is de één super goede verjongingskuur ;)


Hoe werkt het?
Zodra je jouw eerste FitGirl 30 dagen programma hebt afgerond kun je ervoor kiezen om opnieuw te starten met een zwaarder gewicht, verder te gaan met een ander 30 dagen kettlebell programma, of volg 3x per week een total bodyworkout naar keuze. Elk 30 dagen programma kun je starten wanneer je zelf wilt. Het is perfect om als overstap naar een zwaarder gewicht te gebruiken, een basis op te bouwen, of om je lichaam een boost te geven.
Tip: dagje gemist? Sla geen workout over en ga altijd verder waar je gebleven bent. Loop je op schema of heb je een programma afgerond? Je kunt natuurlijk altijd mixen met de reeds afgeronde workouts.

Total Body Workouts strength & conditioning
Een total body workout blijft je uitdagen, elke keer weer. Tijdens deze workouts combineren we kracht en mobiliteit, wat zelfs een oefening op basis van lichaamsgewicht uitdagend maakt.

Ben je nieuw op onze website, heb je nog nooit eerder met een kettlebell getraind, of weet je van jezelf je dat een workout als snel te zwaar is dan raden we je echt aan om eerst het Atletisch sterker en fitter programma af te ronden voordat je een total body workout start.
Met de juiste begeleiding en het juiste trainingsschema houdt je het niet alleen langer vol maar zul je sneller (blijvend) resultaat boeken.

Sla geen workout over en ga altijd verder waar je gebleven bent. Loop je op schema? Je kunt natuurlijk altijd mixen met de afgeronde workouts.

Welk gewicht adviseren wij

  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12kg
  • advanced >15 kg

Waneer stap je over op een zwaarder gewicht?
Bepaal je gewicht: test of je 3 x enkelhandig een shoulder press, zowel links als rechts, (net aan) kunnen uitvoeren. Deze oefening geeft goede indicatie met welk gewicht je kunt starten.
Start je met 8 kg? Super, dat is een prima start gewicht voor het eerste 30 dagen kettlebell programma. Ben je iets meer getraind en lukt de shoulder press, start dan met 12kg. De kettlebell mag relatief zwaar aanvoelen.
Probeer de 8 kg uiteindelijk op te trainen naar 12 kg of 16 kg. Dat klinkt heel spannend, maar dat valt reuze mee. Zodra je ons programma volgt, geeft het lichaam vanzelf aan wanneer je aan meer uitdaging toe bent. Sarah, jouw persoonlijk kettlebell trainster startte na haar laatste zwangerschap weer met 8 kg en trainde dit op, met alleen de training van FitGirl, naar 16 kg. Hoger dan dit is niet nodig voor onze manier van trainen en hoeft ook niet voor iedereen het streven te zijn.

Waarom zoveel verschil in gewicht
Bij een goed opgebouwd trainingsschema bouw je relatief snel kracht en conditie op. Zodoende adviseren wij liever iets grotere stappen in gewicht (omhoog) om te voorkomen dat je halverwege een programma van kettlebell gewicht moet veranderen.