KettleBell programma 10 min • 60+ video's

30 Dagen programma's en Total Body Workouts

Geef jezelf een krachtige boost met behulp van de kettlebell en behoud een vrouwelijk figuur. Ben je op zoek naar een nieuwe (extra) uitdaging? Ik ben Sarah, jouw persoonlijke kettlebell trainster en ontdek hoe simpel ik na mijn laatste zwangerschap weer in shape ben gekomen.

Ons programma is zo opgebouwd dat je bij de basis begint en toch voor iedereen effectief is. Zodra je de eerste maand hebt doorlopen komt er steeds meer fun bij.

Stof die kettlebell af en sport 10 minuten per dag met mij.
Er is meer na ons 30 dagen kettle bell programma.....

Dit programma is geschikt voor jou als je:

  • functioneel sterker en atletisch gespierder wilt worden en je vrouwelijke figuur behoud
  • niet uit bent op een Body Builders lichaam
  • doel is om vet te verbranden of botdichtheid te behouden
  • na je zwangerschap geen idee hebt waar te beginnen
  • geen tijd of puf hebt om naar de sportschool te rijden
  • gewoon een keer wilt ervaren wat de voordelen zijn van gewichten
  • houding en coördinatie wilt verbeteren

Wat kun je verwachten?

  • het Kickstart programma 1 en 2 bestaan uit 4 oefeningen, easy!
  • elke dag ontvang je een video met ÉÉN oefening
  • 10 MINUTEN per dag inclusief rust tussendoor
  • het 30 dagen programma doorlopen? Je ontvangt vanaf dan wekelijks een 15 minuten durende total body workout
  • voor een STERKER en STRAKKER lichaam
  • verhoog je METABOLISME
  • super goed te COMBINEREN MET DE HOELAHOEP
  • krachttraining is de beste verjongingskuur...SPORT JE FIT EN EET JE JONG


W
elk gewicht adviseren wij

  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12kg
  • advanced >15 kg

Waneer stap je over op een zwaarder gewicht?
Bepaal je gewicht: test of je 3x enkel handig een shoulderpress, zowel links als rechts, (net aan) kunnen uitvoeren. Deze oefening geeft goede indicatie met welk gewicht je kunt starten.
Start je met 8kg? Super, dat is een prima start gewicht voor het eerste 30 dagen kettlebell programma. Ben iets mer getraind en lukt de schouder Press, start dan met 12kg. De kettlebell mag relatief zwaar aanvoelen.
Probeer de 8kg uiteindelijk op te trainen naar 12kg of 16kg. Dat klinkt heel spannend, maar dat valt reuze mee. Zodra je ons programma volgt, geeft het lichaam het vanzelf aan wanneer je aan meer uitdaging toe bent. Sarah, jouw persoonlijk kettlebell trainster startte na haar laatste zwangerschap weer met 8kg en trainde dit op, met alleen de training van FitGirl, naar 16 kg. Hoger dan dit is niet nodig voor onze manier van trainen en hoeft ook niet voor iedereen het streven te zijn.

Kettlebell 30 dagen en complete Total Body Workouts
Zodra je het FitGirl 30 kettlebell programma nummer 1 volledig hebt afgerond kun je ervoor kiezen om opnieuw te starten met een zwaarder gewicht, of door te gaan met het kettlebell 30 dagen programma nummer 2.
Tussen onze 30 dagen programma's ontvang complete Total Body Workouts. Hiervoor is het belangrijk dat je de Total Body Workouts op volgorde doorloopt en minimaal één 30 dagen programma hebt afgerond. Hiermee bedoelen we, sla er geen workout over en ga altijd verder waar je gebleven bent. Loop je o schema? Je kunt natuurlijk altijd mixen met de afgrond workouts.

Waarom zoveel verschil in gewicht
Bij een goed opgebouwd trainingsschema bouw je relatief snel kracht en conditie op. Zodoende adviseren wij liever iets grotere stappen in gewicht (omhoog) om te voorkomen dat je halverwege een programma van kettlebell gewicht moet veranderen.