Kettlebell • 30 dagen • Programma 3 • 10 min per dag

Ketllebell programma 3

Geef jezelf een krachtige boost met behulp van dit 30 dagen kettlebell programma.

Onze kettlebell workouts zijn voor iedereen die op zoek is naar effectieve training voor thuis of op het werk, of wanneer je klaar bent om een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Mijn naam is Sarah en ik ben jouw persoonlijke online kettlebell trainer. Ontdek hoe ik eenvoudig, na mijn laatste zwangerschap, weer in shape kwam en hoe ik vanuit huis sterk en fit blijf. Mijn doel was niet alleen sporten voor strakkere lichaamsvormen, maar juist ook om weer algeheel sterker te worden en me energieker te voelen.

Onze programma's zijn zo opgebouwd dat je bij de basis begint en toch voor iedereen effectief is. Mijn persoonlijke tip is om eerst met ons 30 dagen programma Atletisch sterker en fitter te starten. Zodra je deze hebt doorlopen heb je een solide basis aan kracht en techniek op gebouwd. Je bent dan klaar voor onze total body workouts of je kunt kettlebell programma 2 of 3 doorlopen.

Het Atletisch sterker en fitter programma bevat niet alleen workouts maar ook interessante podcasts, yoga en leuke tips en weetjes.

Dus stof die kettlebell af en sport 10 minuten per dag met mij mee.

Dit programma is geschikt voor jou als je:

  • Functioneel sterker en atletisch gespierder wilt worden en je vrouwelijke figuur wilt behouden,
  • niet uit bent op een Body Builders lichaam,
  • doel is om vet te verbranden of botdichtheid te behouden,
  • na je zwangerschap geen idee hebt waar te beginnen,
  • geen tijd of puf hebt om naar de sportschool te rijden,
  • gewoon een keer wilt ervaren wat de voordelen zijn van gewichten,
  • houding en coördinatie wilt verbeteren.

Wat kun je verwachten?

  • Alle 30 dagen programma's bestaan uit 4 oefeningen, easy!
  • elke dag ontvang je een video met ÉÉN oefening,
  • 10 MINUTEN per dag inclusief rust tussendoor,
  • voor een voelbaar en zichtbaar STERKER en STRAKKER lichaam,
  • verhoog je METABOLISME,
  • super goed te COMBINEREN MET DE HOELAHOEP of LIVE LESSEN,
  • krachttraining is de nummer één super goede verjongingskuur ;).

Tip: dagje gemist? Sla geen workout over en ga altijd verder waar je gebleven bent.

Welk gewicht adviseren wij

  • beginners: 6-8 kg
  • intermediate: 8-12kg
  • advanced >15 kg

Wanneer stap je over op een zwaarder gewicht?
Bepaal je gewicht: test of je 3 x enkelhandig een shoulder press, zowel links als rechts, (net aan) kunt uitvoeren. Deze oefening geeft goede indicatie met welk gewicht je kunt starten.

Start je met 8 kg? Super, dat is een prima start gewicht voor het eerste 30 dagen kettlebell programma. Ben je iets meer getraind en lukt de shoulder press, start dan met 12kg. De kettlebell mag relatief zwaar aanvoelen.

Probeer de 8 kg uiteindelijk op te trainen naar 12 kg of 16 kg. Dat klinkt heel spannend, maar dat valt reuze mee. Zodra je ons programma volgt, geeft het lichaam vanzelf aan wanneer het aan meer uitdaging toe is. Sarah, jouw persoonlijk kettlebell trainer startte na haar laatste zwangerschap weer met 8 kg en trainde dit op, met alleen de training van FitGirl, naar 16 kg. Hoger dan dit is niet nodig voor onze manier van trainen en hoeft ook niet voor iedereen het streven te zijn.

Waarom zoveel verschil in gewicht
Bij een goed opgebouwd trainingsschema bouw je relatief snel kracht en conditie op. Zodoende adviseren wij liever iets grotere stappen in gewicht (omhoog) om te voorkomen dat je halverwege een programma van kettlebell gewicht moet veranderen.