FitMom • Blijf fit tijdens de zwangerschap • 20 min • 4 video's

GEFELICITEERD! Vanaf nu ben je ook een FITMOM,

Om jouw zwangerschap te vieren, geven we je graag 3 FITMOM workouts cadeau! Voorkom hiermee dat je conditie hard achteruit gaat of je benen straks aanvoelen als pap.

Hoi, ik ben Sarah van Fitgirl en in het dagelijkse leven ook moeder van 3 kinderen. Naast mijn paramedische opleiding en specialisaties in sport ben ik ook eens zwangerfit docente. Tijdens alle 3 mijn zwangerschappen kwam ik explosief aan(20 kg) en moest genoegen nemen met misselijkheid, een stuk minder actief leven en momenten van extreme vermoeidheid. Toch is het uiteindelijk allemaal goed gekomen. Mijn grootste tip is dan ook: Luister altijd naar je lichaam en negeer geen signalen.

Kan ik blijven sporten?
JAZEKER! Tijdens de zwangerschap kun je prima blijven sporten.
Maar wees je wel bewust van het waarom. Sporten tijdens de zwangerschap is bedoeld om fit te blijven, maar zeker niet om vanaf nu super strak of veel sterker te worden.

Overdrijf dus vooral niet met sporten of zware lichamelijke activiteiten. Luister vooral goed naar je lichaam op het gebied van vermoeidheid. Er zijn periodes dat zelfs de meest fitte moeder/vrouw tijdens haar zwangerschap even helemaal nergens toe in staat is. Zwanger zijn is al een topprestatie. Je lichaam verdient de juiste balans tussen rust en actief zijn.

Ervaar je op dit moment veel druk of stress, thuis of op je werk, doe gerust een stapje terug. Gun je lichaam wat extra ontspanning en neem je rust.
Zodra je weer meer energie ervaart of lekkerder in je vel zit, kun je het sporten weer langzaam opbouwen.

Waarom in beweging blijven?
Gebruik je zwangerschap niet als excuus. Hoe fitter je blijft, hoe groter de voordelen zijn tijdens de zwangerschap, de bevalling en het herstel erna.
Om te voorkomen dat je conditie te snel achteruit gaat, dat je benen tegen het einde van de zwangerschap aanvoelen als pap, staan er 3 FITMOM workouts voor je klaar als je lid wordt.

Sporten na de zwangerschap?
Deze 3 workouts kun je ook na de bevalling gebruiken om weer langzaam conditie en spierkracht op te bouwen. Alles op z'n tijd.......