BBB Week 1: Kettlebell/bodyweight LIVE met Sarah

121 deelnemers

Deze live les start over:

.. dagen .. uren .. minuten .. seconden

Kettlebell en lichaamsgewicht
Werk simpel en effectief aan een sterker lichaam en verbeter je conditie.

Super goed dat je er bent!

Ook zonder kettlebell

Mocht je (nog) niet in bezit zijn van een kettlebell dan is mogelijk om de oefeningen op basis van lichaamsgewicht mee te doen. Wel is mijn advies om vandaag iets van dummbels of flessen water te gebruiken. Houdt er wel rekening mee dat de workout zonder kettlebell minder intensief is.

De kettlebell workout duurt ongeveer 15-20 minuten en aansluitend vindt er een korte yoga cooling down plaats, die je hieronder in een aparte video vindt. Deze cooling down wordt verzorgd door Natanja.

Yoga
De mini yoga sessies op maandag na de kettlebel workout en de yogalessen op dinsdag zijn stabiliserend én specifiek afgestemd op alle workouts van de BBB challenge.

Aanstaande zes weken
staan de oefeningen vooral in het teken van de buik, onderrug, heupen, heupgewrichten, liezen, bovenbenen, enkels en voeten. Je ontwikkelt kracht én souplesse in het gehele onderlichaam. Vanaf het bekken omlaag creëer je een stabiel fundament.

Natuurlijk oefen je altijd het gehele lichaam. Met een yoga sessie komen uiteindelijk alle bewegingsmogelijkheden van de wervelkolom en de gewrichten aan bod. Met iedere oefening zoek je naar een balans tussen ontspanning en kracht. Yoga is dan ook meer dan alleen de fysieke houdingen. Het werkt ook mentaal en emotioneel door.

Yoga heeft een positieve werking op je hele systeem. Je voelt je soepeler én energieker, ook wordt je hoofd rustiger en ben je meer gefocust. En, niet onbelangrijk, kun je stress beter de baas zijn!



Ben je nog geen FitGirl-lid maar wil je wel graag meedoen met de live les(sen)?