Week 6: Kettlebell en bodyweight LIVE met Sarah

62 deelnemers

Deze live les start over:

.. dagen .. uren .. minuten .. seconden

Kettlebell en lichaamsgewicht

Werk simpel en effectief aan een sterker lichaam en verbeter je conditie.

Super goed dat je er weer bent!
Vorige week hebben we de squat en de press geoefend. Vandaag combineren we deze twee bewegingen en heet het ineens een Thruster.

Ook zonder kettlebell
Mocht je (nog) niet in bezit zijn van een kettlebell dan is mogelijk om de oefeningen op basis van lichaamsgewicht mee te doen. Wel is mijn advies om vandaag iets van dummbels of flessen water te gebruiken. Houdt er wel rekening mee dat de workout zonder kettlebell minder intensief is.

De kettlebell workout duurt ongeveer 15-20 minuten en aansluitend vind er een korte cooling down plaats. Deze cooling down wordt verzorgd door Natanja.

Yoga - onderrug klachten?
Heb jij wel eens last van je onderrug? Veel zitten maakt het lichaam stijf en stram. Spanning in de onderrug kan veroorzaakt worden door onder andere een verkeerde lichaamshouding, onvoldoende adembeweging in de buik, onjuiste voeding of hormonale veranderingen. Het is belangrijk om altijd in beweging te blijven. Hoe minimaal ook binnen jouw mogelijkheden.

Rugspieren langs de gehele wervelkolom zorgen ervoor dat je verschillende bewegingen kunt maken zoals strekken, zijwaarts bewegen, draaien en voor-& achterwaarts buigen.

Vandaag in de korte serie oefen je de kat waarbij je de wervelkolom hol en bol maakt. Met de yoga live sessie op dinsdag 2 februari beweeg je de wervelkolom alle kanten uit. Op die manier houd je de wervelkolom zo flexibel en sterk mogelijk.



Ben je nog geen FitGirl-lid maar wil je wel graag meedoen met de live les(sen)?