Week 4: Kettlebell en bodyweight LIVE met Sarah

72 deelnemers

Deze live les start over:

.. dagen .. uren .. minuten .. seconden

Kettlebell en lichaamsgewicht
De oefeningen zijn relatief simpel, maar toch effectief en zwaarder dan je in eerste instantie zou denken.

Wij van Fitgirl, geloven in jou. De lessen zijn zo opgebouwd dat ze altijd even pittig aanvoelen en ook voor de nieuwste leden te volgen zijn. Ons motto: doe mee, kijk hoe ver je komt, kijk altijd naar wat je wel kunt en hoever je bent gekomen.

LIEVER 2 GOEDE SQUATS IN PLAATS VAN 6 OF GEEN 1
Veel kleine stapjes bij elkaar maakt eindelijk ook een grote stap. Geef niet op en ervaar en gun het lichaam in iedere geval 4 weken de tijd om te wennen aan een nieuw sport ritme. Sport 3x per week 20 minuten redelijk intensief of volg een 30 dagen (10 minuten per dag) programma via Fitgirl.

Chat en vragen
Nu kan het voorkomen dat er echt een oefening is die je met geen mogelijkheid kunt meedoen. Tijdens de lessen laat ik regelmatig varianten op bepaalde oefeningen zien. Heb je toch nog vragen, gebruik hiervoor de chat, stel je vraag na de les en ik beantwoord je direct.

Ook zonder kettlebell
Mocht je (nog) niet in bezit zijn van een kettlebell dan is mogelijk om de oefeningen op basis van lichaamsgewicht mee te doen. Wel is mijn advies om toch iets gewicht te gebruiken zoals dumbbells of flessen water. Houd er wel rekening mee dat de workout zonder kettlebell minder intensief is.

YOGA - STERKERE BOVENBENEN VERHELPEN KNIEKLACHTEN
Zwakke knieën is een veelgehoorde klacht. Dit kan ontstaan door verschillende oorzaken zoals letsel, een zwakke plek, voeding, veel zitten of onjuist bewegen. Met het versterken van je bovenbenen kan de druk op de knieën worden verlicht.

De yogaoefening van vandaag, de brug, helpt mede om je bovenbenen sterker te maken. Naast de workouts en yogaoefeningen van Fitgirl is het belangrijk je knieën ook regelmatig te masseren. Hiermee stimuleer je de bloedsomloop en worden afvalstoffen geactiveerd. Wandelen met de juiste schoenen aan en fietsen in de natuur maken de benen en het bekken ook gezond en krachtig.

Benieuwd naar meer oefeningen die de knieën soepel en gezond maken? Met het yogaprogramma van Fitgirl kun je een challenge van 40 dagen doen met een serie evenwichtsoefeningen. Klik hier als je dit programma wilt volgen.



Ben je nog geen FitGirl-lid maar wil je wel graag meedoen met de live les(sen)?