Fitgirl.nl

4 Redenen om van burpees te gaan houden

Burpees you’ll love them or you’ll hate them! Burpees kunnen soms verschrikkelijk voelen. Maar ze hebben een fantastisch effect op je lichaam! En als je ze eenmaal onder de knie hebt, voelt het ook nog eens super goed (na afloop). Maar waarom zijn burpees dan zo goed voor je? Hieronder 4 redenen om van burpees te gaan houden.

• Burpees maken je sterker

Met burpees gebruik je alle spieren in je lichaam. Denk hierbij aan je armen, borst, buik, billen en benen. Het is een efficiënte en effectieve full body work-out waarbij je in een korte tijd veel calorieën verbrand. Voeg burpees eens toe aan je krachttrainingssessie. Het is een van de meest effectieve full body workouts om te doen.

• Burpees verbeteren je conditie

Burpees zijn zeer goed als een cardiovasculaire training en verbeteren super snel je conditie. Probeer maar eens 1 minuut lang achter elkaar burpees uit te voeren. Then you’ll know what I mean 😉 . Ook tijdens of na je hardlooprondje kun je burpees doen.

• Burpees zijn goed voor je vetverbranding

Burpees kunnen als losse oefening uitgevoerd worden en zijn ideaal te combineren met andere krachtoefeningen. Bijvoorbeeld tijdens een HIIT krachttrainingssessie om je hartslag even flink omhoog te brengen en zo je vetverbranding te stimuleren.

• Burpees kun je overal doen

In principe heb je niets nodig om de burpee oefening te doen. Je kan de oefening tijdens je krachttraining of HIIT sessie doen, maar je kan de burpee ook gewoon thuis als losse oefening doen of tijdens je hardlooprondje.

Zijn burpees helemaal nieuw voor je? Begin dan met de zogeheten 4 tellen burpee dit is de basis van de oefening.

  1. Begin in squat positie en breng daarna je handen op schouderhoogte naar de grond,
  2. Spring met je voeten naar achteren in plankpositie,
  3. Spring vervolgens terug naar de lage squat positie,
  4. Spring daarna rechtop met je armen hoog in de lucht.

Er zijn verschillende manieren om de oefening uit te voeren en kunt het op je eigen niveau doen. De hierboven omschreven basisoefening kun je nog uitbreiden met een push-up.

Het maakt dus niet uit welke training je doet; een burpee kun je aan elke training toevoegen. Het enige wat je nodig hebt is jezelf!

Burpees-squats-Fitgirl

Over de gastauteur

Inge, moeder van twee kinderen met een druk staan weet als geen ander hoe belangrijk het is om op een leuke en simpele manier sport, voeding en mindset te kunnen combineren. Je hoeft geen topsporter te zijn om een fit lichaam te hebben of geen uren in de keuken te staan om gezonde maaltijden op tafel te zetten. Met eenvoudige aanpassingen en kennis kan iedere vrouw een gezonde levensstijl voor zichzelf en haar gezin creëren en nog belangrijker volhouden.

The Health Chick gelooft niet in een quick fix of diëten maar helpt jou op weg een happy & healthy leven voor jezelf te creëren.